Jak wybrać odpowiedni zbiornik na paliwo dla swojej firmy?

Jak wybrać odpowiedni zbiornik na paliwo dla swojej firmy?

Wybór odpowiedniego zbiornika paliwa to niezbędny krok w optymalizacji działań transportowych. Obecnie transportowcy mają do dyspozycji obszerną gamę rozwiązań, w tym powiększone zbiorniki paliwa do busów, samochodów ciężarowych i dostawczych....
Tekst przeczytasz w ok. 5 minut.

Udostępnij artykuł

Wybór odpowiedniego zbiornika paliwa to niezbędny krok w optymalizacji działań transportowych. Obecnie transportowcy mają do dyspozycji obszerną gamę rozwiązań, w tym powiększone zbiorniki paliwa do busów, samochodów ciężarowych i dostawczych. Jakie czynniki warto wziąć pod uwagę przy wyborze zbiornika? Jakie korzyści ekonomiczne i operacyjne wiążą się z inwestycją w nowoczesne zbiorniki paliwa?

Czynniki wpływające na wybór zbiornika paliwa

Jednym z podstawowych argumentów przemawiających za doborem zbiornika paliwa, jest jego pojemność. Zbiorniki na paliwo montowane fabrycznie często są niewystarczające. Decydując się na powiększony zbiornik paliwa, np. do Renault Master, możliwe jest tankowanie większych ilości paliwa na stacjach oferujących niższe ceny. W efekcie redukcja kosztów podróży wyniesie nawet 10–15% na trasach międzynarodowych. Rzadsze tankowania oznaczają mniejsze straty czasu. Zwiększona w ten sposób efektywność pracy kierowców i całej floty transportowej, pozwoli na dłuższe przejazdy bez tankowania.

Kolejnym argumentem, którego nie sposób pominąć, jest materiał, z którego wykonane są zbiorniki paliwa z woj. świętokrzyskiego, a także ich kompatybilność. Najbardziej efektywnym wyborem są zbiorniki aluminiowe na zamówienie. Inwestycja ta szybko się zwraca dzięki dłuższej żywotności, mniejszej masie oraz większej odporności na korozję.

Nie bez znaczenia jest tu dopasowanie do konkretnego modelu pojazdu. Jak zapewnia producent zbiorników paliwa do ciężarówek, w sprzedaży dostępne są dedykowane zbiorniki paliwa do samochodów ciężarowych oraz dostawczych.

Bezpieczeństwo i zgodność z przepisami

Instalowane zbiorniki paliwa muszą spełniać wymagania dyrektywy ECE R34 dotyczącej ochrony przed wyciekami paliwa. To nie wszystko. Powinny także dysponować homologacją E9 wydaną przez Hiszpańskie Ministerstwo Transportu.

Oznacza to, że użytkownicy zyskują pewność, że powiększone zbiorniki paliwa spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa i jakości. Dodajmy, że testy wytrzymałości na uderzenia potwierdzają ich niezawodność nawet w ekstremalnych warunkach eksploatacji.

Korzyści ekonomiczne z instalacji powiększonego zbiornika paliwa

Instalacja powiększonego zbiornika paliwa w firmie transportowej przede wszystkim umożliwia zmniejszenie liczby przestojów, a czas pracy kierowców jest wykorzystywany w pełni do jazdy. Istnieje też możliwość korzystniejszego planowania tras, choćby pod kątem lokalizacji pozbawionych stacji tankowania. Zwiększa się także zasięg pojazdów, umożliwiając obsługę nowych obszarów, które wcześniej mogły być nieopłacalne.

Mniejsza liczba postojów zmniejsza koszty związane z zatrudnieniem kierowców, gdyż wydłuża się czas pracy, który kierowcy mogą poświęcić na realizację zadań transportowych.

Wszystkie te zmiany przyczyniają się do obniżenia kosztów operacyjnych i zwiększenia rentowności firmy transportowej, ponieważ umożliwiają bardziej efektywne zarządzanie czasem i zasobami pojazdów, co w efekcie przekłada się na oszczędności.

Usystematyzujmy zatem spodziewane korzyści:

  1. Redukcja kosztów paliwa – Dzięki większej pojemności kierowcy mogą tankować po niższych cenach paliwa, omijając droższe stacje.
  2. Zwiększona efektywność operacyjna – Dłuższe dystanse bez konieczności tankowania pozwalają optymalizować harmonogramy dostaw i ograniczać przestoje.
  3. Zmniejszenie kosztów utrzymania – Aluminiowy zbiornik paliwa charakteryzuje się wyjątkową trwałością, co oznacza mniejsze ryzyko awarii i niższe koszty konserwacji.

powiększony zbiornik paliwa do samochodów dostawczych

Jakie pojemności zbiorników paliwa są najpopularniejsze w samochodach ciężarowych i dostawczych?

Dostępna pojemność powiększonych zbiorników paliwa musi z przyczyn technicznych uwzględniać rozstaw osi samochodu, konstrukcję kabiny oraz przeniesienie napędu (przód, tył).

Wybrane rozwiązania obejmują zbiorniki o pojemności:

  • Peugeot Boxer zbiornik paliwa – 220 do 260 litrów;
  • VW Crafter pojemność zbiornika paliwa – 180 do 260 litrów;
  • VW Crafter II pojemność zbiornika paliwa – 140 do 210 litrów
  • Renault Trafic pojemność baku – 230 do 270 litrów;
  • Renault Master III pojemność baku – 180 do 250 litrów;
  • Fiat Ducato maxi pojemność zbiornika paliwa – 220 do 260 litrów;

Przedstawione zestawienie nie wyczerpuje pełnej oferty dotyczącej powiększonych zbiorników na paliwo.

Wybór materiału zbiornika paliwa: stal czy aluminium?

Stal jest powszechnie stosowana ze względu na swoją wytrzymałość i niższą cenę początkową. Niestety podatność stali na korozję stanowi istotny problem w warunkach wysokiej wilgotności lub ekspozycji na sól drogową. Z czasem może to prowadzić do wycieków paliwa, co zwiększa koszty konserwacji i napraw.

Ponadto stalowe zbiorniki są cięższe, co negatywnie wpływa na całkowitą masę pojazdu i zwiększa zużycie paliwa. Choć trwałość mechaniczna jest zaletą, waga stali i niska odporność na rdzę często przesądzają o wyborze alternatywnych materiałów.

Z kolei aluminium jest materiałem, który coraz częściej wypiera stal w zastosowaniach związanych ze zbiornikami paliwa. Aluminiowy zbiornik paliwa jest lekki, Pozwala na zmniejszenie masy pojazdu.

Poprzez odporność na korozję aluminiowe zbiorniki są trwalsze i mniej awaryjne. Co więcej, oszczędności wynikające z niższego zużycia paliwa oraz mniejszej liczby zabiegów konserwacyjnych szybko równoważą inwestycję w zbiornik.

Nowoczesne technologie produkcji aluminiowych zbiorników paliwa dodatkowo zwiększają ich odporność na uszkodzenia mechaniczne. Dzięki temu stanowią one optymalny wybór dla firm transportowych, które chcą zminimalizować koszty operacyjne i jednocześnie zapewnić sobie niezawodność taboru.

Inwestycja w powiększone zbiorniki paliwa do busów i ciężarówek to decyzja, która pozwala na poprawę efektywności operacyjnej, redukcję kosztów oraz zapewnienie długotrwałej niezawodności pojazdów. Firma ARHEN, producent powiększonych zbiorników paliwa, oferuje rozwiązania dopasowane do potrzeb nawet najbardziej wymagających klientów. Zwiększona pojemność, lekkość i trwałość sprawiają, że aluminiowe zbiorniki paliwa są przyszłością w branży transportowej.

logistyczni24.pl

Czytaj również

© Copyright 2023-2025 logistyczni24.pl. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.